9.10.2012

One More Night



Nyt ollaan sitten lomalla kokonainen viikko! Tää tekee mulle hyvää, sillä en oo vieläkään tottunut näihin aikaisiin herätyksiin, vaikka oon ollu täällä jo kohta kolme kuukautta!!! Aika rientää niin nopeesti, etten pysy ees mukana. Aina ku tuntuu, että aika menee liian nopee muistutan ittelleni, että edessä on vielä 7 kk kokonaista kuukautta täällä merten toiselle puolella:)

Ilma on täällä jo ruvennut vähän kylmememään. Ja siis tarkotan tällä sitä, että ulkona täytyy pitää mukana villatakkia, jos sattuu tulemaan viileä. Tää on kanssa yks syy, miks tuntuu aika menevän nii nopee. Koska yleensä tähän aikaan oon jo vaihdellu mun takkeja koko ajan lämpimämpään. Ei oo kyllä yhtään ikävä sitä Suomen keliä ja pimeää sadetta.
Nyt tuntuu, että kaikkialla muualla on paljon kylmempää, kuin täällä meillä. Kun käytiin lauantaina Tennessessä ilma oli niin kylmä ja jopa Maconissa, joka on tunti pohjoiseen tuntu jotenkin kylmemmältä.

No säät sikseen. Lauantaina siis ajettiin viisi ja puoli tuntia Tennesseehen, jossa oli host-isän isotädin(nyt en kyllä oo ihan varma miten tää suulaisuus meni) 80-vuotis synttärit. Ensimmäinen kunnon sukujuhla vieraassa suvussa. Se kuitenkin meni hyvin ja kaikki oli niin ystävällisiä, että tuntu kuin ne ois ollu mun sukulaisia! Ei jääty sinne kuitenkaan yöksi vaikka matka kestikin kauan. Musta on hassua, että täällä kaikki ajaa pitkiä matkoja kuin ei mitään. Meillä suomessa kaksi tuntiakin on jo pitkä automatka:)

Sunnuntaina mentiin mun ensimmäiseen sunnuntai kirkkoon täällä. Se oli ihan erilainen, kuin mitä Suomessa kirkossa oon käyny. Siellä laulettiin tavallisia lauluja ei mitään virsejä ja "alttarilla" oli kirkon jonkunlainen oma bändi ja musiikki oli vähän rokahtavaa kantria. Tunnelma oli siellä iloinen ja kaikki oli ihan täysillä mukana. Mun host-äiti on katolilainen, mutta muu perheestä on metodistinen ja tää kirkkoa oli siis metodistinen kirkko. Ja sieltä käytiin moikkaamassa host-isän iso äitiä, joka on jo 94-vuotias!!

Oon ihan unohtanut näyttää mun vähän aikaa sitte tilaamani otterboxin iPhoneen! Tykkään tosi paljon noista väreistä. Ja sitten viime keskiviikkona saatiin oppilaskortit. Toi kuva on aika järkytttävä, kun en ollu ihan valmistunut siihen vaan se kuvaaja vaan otti  nopeesti yhden kuvan ja se sitten tuli tohon korttiin. Yks päivä innoistuin kuvailemaan meijän pihalla ja vähän kuvia siitäkin.
  
tennesse 002
Amerikka 028
Amerikka 002
Amerikka 042
Amerikka 001
tennesse 016

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti