30.8.2012

One Day


Jo kuukaus koulussa! Aika menee niin hirveen nopeesti ja tuntuu etten ehi tehdä mitään, kun on koulu ja läksyt ja kaikkea muuta pientä. Yleensä en saa hirveesti läksyä. Joitain pieniä matikan tehtäviä tai englannin sanoja ja niitten merkityksiä. Mutta nää englannin tunnit on aika vaikeita mulle, koska ne sanat ei oo edes tuttuja muille mun luokkalaisille, niin miten ne ois sitten mulle. Mun pitääkin kattoa aina ne merkitykset suomeksi ja sitten vasta rupeen opettelee niitä.

Välillä tuntuu siltä, että voisin koulusta tultaessani palata suomen kieleen, mutta sitten muistankin , että ei. Ite oon huomannu jo, että lausumisessa ja sanavarastossa oon jo kehittynyt. Ja äidin kanssa skypetellessä hänkin sano, että on parantunut.

Oon nytten kipeenä kotona ja musta tuntuu, että mulla jää hirveesti väliin koulusta kun en oo siellä. Vaikka tänään ei ookkaan koetta. Täällä on melkein joka päivä koe tai testi, mutta ite aina nauran näiden käsityksille kokeesta. Esim. Suomen lukiossa historian koe on kahen eesseen kirjottamista ja asioiden pohtimista, kun taas mun historian koe täällä oli monivalintakoe meijän vihkomuistiinpanoista. Ja sitten kaikki panikoi hirveesti. Mä en stressaa mun koulu numeroista, sillä oon tullu tänne opettelemaan vierasta kulttuuria ja kieltä. Ja en saa suorituksia täältä ensivuodelle, joten joudun käymään kaikki uudestaan, mutta joissain aineissa se ei haittaa esim. Matikassa. Nyt käydään asiaa jota en oo käyny Suomessa, joten ensi vuonna kun se tulee niin osaan sen jo:)Tietenkin mä teen mun parhaani, mutta jos se ei riitä niin ei voi mitään.

Nyt koitan vähän levätä, että oon valmis huomiseen matikan kokeeseen ja viikonloppuun, kun me mennään Floridaan!


IMG 026

Anteeksi ettei oo nyt muita kuvia, kun en oo ehtinyt kuskaa mun kameraa mukana, mutta oltiin golfailemassa yks päivä host-siskoni ja hänen kaverinsa kanssa:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti