26.10.2012

Different

Oon nähy monissa vaihtari blogeissa tän tyylisiä postauksia niin aattelin itekkin sitten sellaisen tehä!

I Like
-Ystävällisyys, tuntemattomatkin tulee kehumaan kadulla toisten vaatteita.
-Ilmasto ja lämpö
-Ruoka, vielä en oo törmänny oikeesti pahaan ruokaan. Ja tällä nyt en tarkota roskaruokaa vaan kyllä täällä ihan oikeetakin ruokaa syödään:)
-Country music, suomessa ei oikeestaan kuunnella countrya, mutta täällä ,varsinkin etelässä, on useampi radio kanava omistettu country musiikille.
- Ruokakaupat on täynnä kaikkea ja mitään ei oikeestaan tartte ite valmistaa, jos ei halua vaan kaikesta on pakaste tai säilyke versio. Ite kun en oo se paras kokki keittiössä niin tää on mulle hyvä ja oi sitä macaron & Cheese hyllyä!!!
 
I hate or just dont like
-Sana  “catch you, koska se saa mut tuntemaan etten osannu selittää jotain asiaa hyvin, vaikka oon kuullu sitä sanovan ihan tavallisessaki keskustelussa.
-Auton tärkeys. Minnekkään ei voi mennä ilman autoa
-Pakko olla kokoajan ilonen ja hymyillä, muuten ihmiset luulee, että vihaan niitä tai oon vihanen
-Tekstari lyhenteet. Mulla ei oo niin suurta mielikuvitusta, että keksisin mitä mikäkin kirjain yhdistelmä tarkottaa
-Ilman raskaus. Tuntuu ettei pysty ottamaan syvää henkeä ulkona ollessa
-Ei löydy joitain ruokia ruokakaupasta.  Kaipaan Mama-nuudeleita;(
-Koulusysteemi. Ite oon ollu sitä mieltä, että Suomessa on vaan parempi koulu ja paljon haastavampaa kuin täällä. Tietty, koska täällä lukioon menee kaikki eikä sisäänpääsyyn oo mitään kokeita tai keskiarvo rajoja. Eniten kaipaan jaksolukua, mutta sekin on erillailla eri osavaltioissa ja kouluissa.
-Kaikki tietää kaikista kaiken. Tää nyt on varmaankin vaa täällä missä asun tai vaan mun koulussa, mutta täällä kaikki puhuu kaikkea kaikista ei pahaa välttämättä, mutta jos sulle sattuu jotain niin kaikki tietää sen.  Mä tiedän liian henkilökohtaisia asioita joistain mun koululaisista.

Its so different in finland
-Kirkko ja Jumala on tosi paljon esillä esim käydään joka sunnuntai kirkossa ja kun joku aivastaa sanotaan ”Bless you”.
-Kaikki pyörii kolun ympärillä. Kaikkien kaverit on suurimmaksiosaksi samasta koulusta ja harrastukset kuuluu koulutoimintaan.
-Kun sanotaan, että menään ulos syömään se ei tarkota hienoa ravintolaa vaan perus pikaruokala- tai amerikkalaisruokapaikkaa. Eli kaikista saa ranskalaisia, hampurilaisa, kana nugetteja yms.
-Täällä ei käytetä veistä ruokaillessa vaan jos syödään pihviä niin on pihviveitsi käytössä.
-Peitot on täällä erilaisia. Ensin lakana ja sen päällä viltti ja sen päällä päiväpeite.
-Lauantai on täällä melkein tavallinen arkipäivä esim. posti kulkee tavalliseen tapaan.
-Tavallisessa urheilukaupassa myydään metsästys kivääreitä ja pippuri sumutteita, joka mua ainakin ihmetytti.
-Täällä on eri mittayksiköt melkein kaikessa, paino, tilavuus, pituus, lämpö...


Miksi?
-Kaupassa käydessä ruokatavarat pakataan moniin ohuisiin muovipusseihin. Joskus yhteen pussiin laitetaan vain yksi ostos!
-Kaikki täällä on kovaa ja kaikesta tehään niin iso juttu. Esim. olin tivolissa ja se melu oli niin kova. Host-äiti kanssa sano, että Linnanmäellä kun kesällä ne oli niin sen mielestä kukaan ei kiljunu ja oli niin hiljaista.
-Koska ulkona on lämmin niin sisällä täytyy olla jäätävää.
-Kaupassa myyjät suosittelee kilpailija kauppoja ja kertoo, että kannattaa tulla huomenna vasta tänne, kun sillon on kunnon alennukset!?!
-Jos joku kävelee kadulla kaikki ihmettelee miksi hän kävelee. Eiks sen pitäis olla vaan hyvä asia jos joku kävelee eikä käytä autoa?

Vaikka noita negatiivisia eroamuksia tulikin aika paljon tykkään silti niin monesta asiasta ei vaan tullu mieleen kirjottaessa näitä. Muutkin vaihtari blogit on tehny tälläsiä postauksia ja osissa on samoja, mutta joissain oon nähnyt aivan päin vastaisiakin eroomuksia.

Untitled
Täällä auringon laskut ja nousut on niin kauniita. Tää kuva on otettu aamulla autosta kouluun menossa. Kuvassa on vesitorni jonka vieressä mun kouluni on.
Untitled
Täällä nää kesä kelit vielä jatkuu...
me and senior
 
Saatiin Senior paidat! Täällä koulussa teetetään teepaidat jokasessa clubissa ja tapahtumassa. Tän paidan tilasin vielä kun olin senior ja voin mä sitä silti koulussakin käyttää, kun kuitenkin senior tunteja suurimmaksi osaksi. Ja tää paita on niin mukava päällä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti